داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

بازگشت استراماچونی به استقلال ؛ عجیب، ولی واقعی

  • کد خبر: ۴۰۹۵۲
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
بازگشت استراماچونی به استقلال ؛ عجیب، ولی واقعی
بعد از شهرآورد ۹۳ خیلی زود کام آبی‌ها تلخ شد؛ به‌این‌دلیل که فرهاد مجیدی در صفحه شخصی‌اش استعفا کرد. دلیل استعفا هم مذاکره احمد سعادتمند با استراماچونی برای بازگشت به اردوی آبی‌ها بود.
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ مذاکره مدیر‌عامل باشگاه استقلال با استراماچونی پشت در‌های بسته انجام شد و حتی معصومی، خبرنگار معروف ایران در ایتالیا، نیز نتوانست به این نشست راه پیدا کند!
 
به‌طور‌حتم کسی که به فرهاد مجیدی خبر مذاکره احمد سعادتمند با استراماچونی را داده بود، یکی از افراد حاضر در این نشست بود یا یک منبع نزدیک به مدیر‌عامل. این در باشگاه استقلال عجیب نیست. در گذشته شاهد بودیم درخواست احمد سعادتمند از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه برای اینکه به او دستمزد ماهانه (۱۵ میلیون تومان) بدهند، رسانه‌ای شد و این درخواست آن‌قدر برای برخی از طرف‌داران استقلال عجیب بود که مدیر‌عامل باشگاه استقلال مجبور شد وجه دریافتی اولین حقوق را به حساب باشگاه استقلال برگرداند و فیش آن را رسانه‌ای کند.
 
اخیرا هم ریز قرارداد شیخ دیاباته رسانه‌ای شد و این اتفاقات نشان می‌دهد اسناد و حتی مذاکرات محرمانه باشگاه استقلال به‌راحتی به بیرون درز پیدا می‌کند و در یک کلام مذاکره باشگاه استقلال برای بازگرداندن استراماچونی به اردوی آبی‌ها، حقیقت دارد؛ حقیقتی که البته مدیر‌عامل باشگاه استقلال در این برهه از زمان دوست ندارد بدان اشاره کند. این هم طبیعی است، به این خاطر که این تیم درگیر بازی با تراکتور در فینال جام حذفی است.


واکنش ایتالیایی‌ها به مذاکره دوباره با استراماچونی

رسانه‌های ایتالیایی هم در‌این‌باره نوشته‌اند. وب‌سایت جیانلوکا دی‌مارتزیو، فعال مشهور نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایتالیا، در‌این‌باره می‌نویسد: استقلال در حال تلاش دوباره برای جذب استراماچونی است. در دسامبر‌۲۰۱۹ بود که مربی سابق اینتر پس از ۶ ماه استقلال را رها کرد و باعث تهییج احساسات هواداران استقلال شد که او را بسیار دوست داشتند؛ اما از آن روز در باشگاه ایرانی تغییرات بسیاری شکل گرفته و تیم مدیریتی جدیدی روی کار آمده است و اکنون آن‌ها دوباره به‌دنبال جذب آندره‌آ استراماچونی هستند. طی روز‌های گذشته مدیرعامل استقلال برای صحبت با استراماچونی در رم بوده تا وی را برای قرارداد جدید سالیانه با رقم بسیار بالا قانع کند.
 
استراماچونی چند‌روزی را فرصت خواسته تا فکر کند و با خانواده‌اش صحبت کند برای اینکه به‌تازگی برای سومین‌بار پدر شده است و در این سختی سفر در شرایط کرونا باید کمی بیشتر فکر کند. این مربی ایتالیایی گفته است که در ایران برای من فقط استقلال وجود دارد، البته در ایران قانون جدیدی وضع شده و پس از موضوع کرونا، ارزش ریال سقوط کرده و فدراسیون فوتبال این کشور برای جذب مربی خارجی محدودیت ایجاد کرده است. اما برای شخصی مثل استراماچونی احتمالا نتواند مشکلی ایجاد کند، چون مورد ویژه‌ای است و با توجه به سابقه مربیگری شاید مشکلی برای این چهره به وجود نیاید.


چرا دوباره استراماچونی؟

بدون‌شک مدیر‌عامل باشگاه استقلال برای بازگرداندن استراماچونی نظر مساعد وزارت ورزش را جلب کرده است؛ به‌ویژه که خود از مدیران وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آید. اگر برد در شهرآورد را فاکتور بگیریم، استقلال در بازی‌های متعددی حتی در تهران نیز امتیاز داد؛ بازی با نساجی، بازی با پیکان و‌.... مدیر‌عامل باشگاه استقلال معتقد است فرهاد مجیدی برای مربیگری در استقلال کم‌تجربه است و نیاز به زمان دارد تا به پختگی لازم برسد و این شاید منجر به از‌دست‌دادن جام‌های زیادی شود.
 
از‌سویی قوانین سازمان لیگ به باشگاه استقلال اجازه جذب مربی جدید را نمی‌دهد؛ اما می‌تواند به‌واسطه قراردادی که با مربی ایتالیایی دارد، او را به اردوی آبی‌ها برگرداند. استراماچونی برای اینکه همه مطالبات خود از باشگاه استقلال را دریافت کند، راهی تیم جدیدی نشده است و در چنین شرایطی بهترین تصمیم به زعم مدیر‌عامل باشگاه استقلال بازگرداندن استراماچونی است. ضمن اینکه این تصمیم موجب می‌شود مربی ایتالیایی شکایت خود را از باشگاه استقلال از فیفا پس بگیرد.


فرهاد و خداحافظی بعد از بازی با تراکتور

خیلی‌ها می‌گویند فرهاد بلافاصله بعد از بازی با تراکتور با استقلال خداحافظی خواهد کرد. او با پادرمیانی مجید نامجو‌مطلق و وریا غفوری حاضر شده است به اردوی آبی‌ها برگردد و هدایت تیم استقلال را در فینال جام حذفی برعهده بگیرد. دوستان به او گفته‌اند در این برهه از زمان اگر خداحافظی او منجر به این شود که آبی‌ها جام را از دست دهند، همه کاسه‌کوزه‌ها بر سر او شکسته خواهد شد.
 
فرهاد پیش از این هم در زمانی که برای استقلال بازی می‌کرد، ۲ بار اردوی آبی‌ها را ترک کرده بود که در هر ۲ مرحله آبی‌ها جام را از دست دادند. فرهاد به وریا گفته باشگاه به‌دنبال بازگرداندن استراماچونی است و به‌همین‌بهانه او در پایان بازی با تراکتور جمع آبی‌ها را ترک خواهد کرد. این درحالی است که مدیر‌عامل باشگاه استقلال می‌گوید باشگاه به قرارداد خود با فرهاد پایبند است. استقلال یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->